I DON'T WANNA BE ANYTHING OTHER THAN ME

Det vart en heldag i stockholm. Haaha ja vilken dag, sluta iaf med en rusch till tåget. Igår tog jag mig in till Uppsala med mor och far. Var ju inte direkt min shoppning dag. Jävla guldfynd, har ju inte nått jag vill ha. Inga mörkblåa jeans som passa fanns ju såklart inte. Befann mig en stund i ishallen idag och kika på när a-laget spelade träningsmatch mot team Gävle, 4 - 3? Frös som en gås, så hade inte riktigt koll på resultatet. Chill hemma hos Ida sedan dess, men en jävla massa sommar prat minnen. Goa tider det!! Nu har oth låten spelats om och om igen, dags att trycka på play kanske... Godnatt!


PÅ TÅGET MOT STOCKHOLM

Väldigt oshysst att busringa en flicka kl två på natten... Speciellt om hon ska upp kl 06.30. Låg vaken i en timme pågrund av det också!! Så det ledde till en rejäl försovning och stress. Men nu sitter jag med två av mina pinglor på tåget mot Sthlm för mellandags shopping. Bränna pengar kanske? Jodå :))


FUCKING STROM UTE

Herre jävlar vad det blåser ute, tror fan taket kommer att lyfta snart!! Nästan så att jag blåste omkull när jag gick hem. Inte gjorde det bättre att man var rädd som en gås. Halv läskig film och nästan inte en gatulampa tänd i hela våla, är ju inte direkt en bra kombination för mig. Annars så blev julafton en bra dag, med bra julklappar :)) Dagen till ära har jag umgåtts med Ida och Fanny, och boysen. Lite oth innan jag somnar låter kanon, har ju trotts allt fått säsong 8 i julklapp :)

JAG ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT GOD JUL ♥


HAAHA, SÅ JÄVLA SKÖNA MISSAR!




DAN FÖRE DOPPARDAN


jullista, Min jullista för iår.

Lite julstämning på bloggen så här till jul. Idag är det som alla redan vet "dan före doppardan". Känns verkligen inte så, iaf inte för mig. Granen står på plats och klapparna ligger på plats, och snart är julskinkan klar. Den ska jag smaska på ikväll till uppesittarkväll. Ta och ställa fram allt julgodis nu då, det tycker jag låter kalas . Efter det blir det nog lite Pelle Svanslös julkalender:)

KARMA


JULLOV

Jullovet är äntligen här och jag bara njuter! Inledde det igår med hemgjord pizza och en massa jävla godis, men det är ju inte mer än rätt det. Mådde ju dock illa ett tag efter. På kvällen fick vi besök av två pöjkar. Tv tittande och bil åkande. Hem kom jag vi ett, och trött som en get var jag. Idag har jag bara hunnit med en dusch och några avsnitt av oth. Kväll ska vi tjejer titta på en julkalender, blir nog Pelle Svanslös och äta pepparkaks deg. En tradition och en tradition ska man följa :) Nu ska jag ta och titta på dagens avsnitt av julkalender. Den är ju så bra, och den blir bara bättre och bättre.



LET'S HAVE A PARTY

Äntligen har jag skaffat mig en nyårsklänning och ett par kilklacksskor. Nu fattas bara lite smycken sen är min outfit klar till nyårsafton. Sköönt! Efter skolan har jag befunnit mig i staden, som ni redan har förstått. Skoldagen har känts väldigt onödig. Lek lektioner, två håltimmar och innebandytittande. 9c tjejorna och 9a killarna slogs samman och spelade mot lärarna. Dock en förlust, men jaja.... inte gör det mig nått eller. Jullov imorgon och det startar jag med mina gummor. Hemgjord pizza och godis ätande, puss på det!

BABY, I KNOW YOU CAN FEEL IT IN THE AIR



Två lektioner och innebandytunering, chill dag. Två vart vi och killarna tog hem det :) Har inte mycket mer att till lägga mer än att duschen kallar, plugget sen och att jag verkligen tycker om min klass!

SISTA BILDERNA SEN SOMMAREN 2011 - JULI OCH AUGUSTI

Tjejmiddag 26 juli


Toften 1 - 2 augusti



Vallen 6 augusti


JAG SKULLE ALDRIG RAMLA MER, MEN DET HÄR ÄR INTE ENS ATT RAMLA

Ja vad ska man säga om gårdagen då, den va bra fram till typ 22.00 sen sög den. Vill ha jullov nu, julafton nu, mellandagsrea nu och nyårsafton nu!! Snön faller mycket fint, julmusiken har spelats hela dagen och julgodiset är klart. Julkänslorna smyger sig fram :) Pepparkaks huset är även klart. Ikväll är det bio här i våla och där kommer jag att befinna mig. Imorgon är det innebandytunering och jag ska kötta! Känn dig hotad Fanny ;)

Två bilder som sparades i min mobil i fredags.


I'M STRONGER THAN YOU

Hoppas att det kommer så mycket snö, så att det inte känns fel att säga hej mitt vinterland. Lite minus grader nu så att det ligger kvar skulle ju inte vara fel. Ishalls kväll vart det igår, ovanligt eller...? Ikväll väntas det gäster är hemma, fam Norstedt. Så jag ska väl ta och ta av mig mjukiskläderna och sätt på mig nått annat. Annars så börjar förskylningen att ge sig, eller så är jag inte täppt just nu för jag har tagit nässpray. Men jag håller tummarna, orkar inte va täppt längre. Så jobbigt att andas genom munnen när man ska sova.


SKOLTRÖJA



Filip e best hezt

:D Filip Jens Mattias ÄR BESTA HEZZZZTAR :D WIIIE LOVE FROM ÖSTERVÅLA Å HARBÅÅÅÅ!

Kanske lite


KLÄNNING

Fick ett önskemålom att lägga ut klänningen som jag hittat till nyår här på bloggen. Kan ju fråga er. Är den värd 500 kr?


SAKNAR MITT MÖRKA HÅR SÅ HÄR TILL VINTERN.


+ + +


SOMMAREN 2011 I BILDER - JULI #3

Skutskär 20 - 21 juli







Sommarkväll i Gävle 20 juli

ÄR DET OKEJ OM JAG KALLAR DIG IDIOT?

Hemma dag idag. Halsen har börjat svida, jag börjar grina om jag får halsfluss vettni! Men ska jag vara ärlig så tror jag inte att jag kommer få det. Igår var det lucia. Två lucia tåg på dagen vart det. Lär ju faktiskt säga att skolans luciatåg är lite bättre än körens här i våla. Men hur cjutiga va inte alla små barn i Gott och blandat då? Väldigt väldigt cjutiga!! Traskade till Linn efter lucian på kvällen med tjejerna, hade det allmänt trevlig som alltid. Har hittat mig en nyårsklänning och jag fullkomligen älskar den, men frågan är om den är värd 500 spänn, hmmm... svårt det där. Nej lär ju göra lite nytta när jag ändå är hemma, som att bädda min säng. Duktiga jag :)



SOMMAREN 2011 I BILDER - JULI #2

9 Juli - del 2


20.30

Lyckas alltid bli sjuk så års vid lucia. Imorgon får man sitta på bänkarna ist för att vara med i tåget, tråkigt att det har blivit så två år i rad nu. Har inte ens tagit bort prislappen på lucialinnet jag köpte förra året, och den lappen kommer nog sitta där ett bra tag till. Kommer nog inte ens använda det nån gång. Förskylningen blir bara värre och värre... Lever på houngsvatten och knarkar alvedon. Lång sovstund efter skolan men kommer nog iaf att somna tidigt. Ska nog ta mig en alvedon nu, huvudet är tungt som en sten på ett ton känns det som.


SVAR PÅ KOMMENTAR

Anonym om COACHENS DOTTER:
Vad funderar du på för gymnasium? :)

Svar: Funderar på staylist, så det blir väl fyris eller real. Får man fråga vem det är? :)

COACHENS DOTTER

Stats tripp igår med co. Alla julklappar är köpta och inslagna. Ända som fattas nu är jul så jag kan få öppna mina egna, hiihi. Kvällen började hos Vickan, vidare till emil på partaj, somna allt för sent på Linns bäddsoffa vid halv fem. Men det vart en rolig kväll! Jun förlorade med ett mål idag på hockeyn, om jag minns rätt? Lite tråkigt sådär............ Nu ska jag så på en film, känns rätt onödigt eftersom det känns som om jag kommer att somna direkt när jag lägger huvudet på kudden.


ÄLSKAR DIG MIN UNDERBARA VÄN!


ALVEDON OCH HONUNGSVATTEN. VÄLKOMMEN FÖRYLNINGEN!

Två prov idag innan lunch och sen lunch till och med, verkar ha tagit all min energi. Några sov stunder efter skolan, men kan tänka mig att dom ungefär varade i nån minut, men det gör mig inget. Slem i halsen och huvudvärk har smygit sig in i min kropp, tröckigt men sant. Har inget plugg ikväll så vi får vell a se vad jag hittar på. Hemma? vänner? träning? Träning blir det nog inte, vill inte att jag ska bli ännu mer förskyld. Blir nog så att jag hör med mina vännur.



NÄR DU TRÄFFAR BOTTEN, KOM IHÅG MIG DÅ

Blir tokig på matten!! Orkar inte plugga. LÄGE FÖR JULLOV NU!! Har nog aldrig varit så här skoltrött. Imorgon kommer skoltröjorna att beställas vilket ger den dagen ett plus. Kom även på nu att det blir två plus eftersom det är hockey imorgon, men även en massa plugga så minus också då. Känner att det där vart komplicerat, men jaja..... Trött, arg på skolan. Inte på humör så att säga.

SOMMAREN 2011 I BILDER - JULI

9 Juli




KROSSAT VARANDRA - OSKAR GYLLENHAMMAR



du kan sitta still
när hela världen snurrar runt vårt bord
men det är nått som inte stämmer
det är nått som bara sliter och drar

du är som du är
men jag blir tragisk i ditt sällskap
men det får stå för mig
för hela världen verkar älska dig

och jag kan inte se dig i ögonen
längre


du och jag vi har krossat varandra
och vi talar inte längre samma språk
vi har följt vägarna tillbaka åt olika håll

våra viljor är mer än bara ord
och orden är starkare än betydelsen
våra tankar skiftar i olika färger igen


allting blir åter grått
men i din värld lever regnbågens färger
jag har tagit stegen tillbaka
och du har hittat mod att bli hel

livet likt en parodi
av en melankolisk sorglig konstnärssjäl
tur att sanningen är större än så
man blir mörkrädd när man ser sig om

och jag kan inte se dig i ögonen
längre


du och jag vi har krossat varandra
och vi talar inte längre samma språk
vi har följt vägarna tillbaka åt olika håll

våra viljor är mer än bara ord
och orden är starkare än betydelsen
våra tankar skiftar i olika färger igen

jag minns tillbaka
nått som känns som hundra år
jag kunde inte fånga dig då


du och jag vi har krossat varandra
och vi talar inte längre samma språk
vi har följt vägarna tillbaka åt olika håll

våra viljor är mer än bara ord
och orden är starkare än betydelsen
våra tankar skiftar i olika färger igen


FUCK YOU, GE MIG SOMMAR!

Mörkret ber med sig personförändringar. Vissa bättre, vissa sämre.










MIN DAG I BILDER




IT'S FUN TO HAVE YOU BACK

Här har det vart tyst ett tag, kan ju inte skylla på att jag har haft fullt upp direkt. Torsdagen spenaderade jag hela min kväll i en frisör stol. Bort med det slitna topparna och den gula färgen. Ljusa slingor och några mörka. Börjar likna färgen jag hade innan jag färga brunt, vilket är mitt mål. Gårdagen var jag i ishallen hela kvällen, och då menar jag verkligen hela kvällen. Från sju till typ halv ett. Idag har mor och far vart och handlat julklappar, kommer pina mig igeom dagarna till julafton nu eftersom jag är så nyfiken av mig när det gäller sånt. Min tur nästa helg iaf. Nu på kvällen har jag vart hemma hos Agge men alla. Märker verkligen när tröttheten tar över och man inte vill sova, då kommer det ut som skratt. Ojoj kan förstå killarna lite när dom säger att vi tjejer har dålig humor. Men komigen liksom, så dålig är den ju inte :)))

Några bilder sen hockeyn igår. 18 - 2 till våla om jag minns rätt.




RSS 2.0